logistieke behandeling ziekenhuis en zorginstellingen Hospital logistics logo
distributie medische producten HOMElBEDRIJFlDIENSTENlREALISATIESlNIEUWSlCONTACTlE-BESTELLINGEN
partnership Hospital Logistics
Hospital Logistiics consultancy
 
Bevoorrading van verbruiksgoederen voor meerdere zorginstellingen vanuit één distributiecentrum

Bevoorrading van verbruiksgoederen voor meerdere zorginstellingen vanuit één distributiecentrum

Totaal concept

De dienstverlening die Hospital Logistics aan ziekenhuizen biedt, betreft het totaal concept dat reeds jarenlang succesvol in werking is voor andere ziekenhuizen. Hierbij worden quasi alle verbruiksgoederen van het ziekenhuis in het magazijn van Hospital Logistics opgeslagen, behalve geneesmiddelen, diepvries- en verse producten.

Belangrijk hierbij is dat de ziekenhuizen nog steeds helemaal zelf kiezen welke goederen bij welke leverancier aangekocht worden en Hospital Logistics koopt deze goederen aan tegen de prijs die het ziekenhuis met de leverancier heeft onderhandeld (=prijs- & productneutraliteit van Hospital Logistics). Hierbij draagt Hospital Logistics de verantwoordelijkheid voor het plaatsen van bestellingen bij leveranciers en het financieren van deze voorraad zodat de ziekenhuizen ontlast worden van bijhorende taken. Deze service wordt u geboden door specialisten op vlak van voorraadbeheer en distributie van medische verbruiksgoederen.

Schematisch ziet de samenwerking er als volgt uit:

  1. Elke afdeling doet een aanvraag voor bevoorrading van bepaalde artikels. Deze aanvragen worden in veel ziekenhuizen reeds elektronisch geregistreerd via barcodescanners.
  2. Het economaat/administratie bundelt deze aanvragen en geeft mogelijk een autorisatie hiervoor.
  3. De aanvragen worden elektronisch doorgestuurd naar Hospital Logistics (3.). Stap 2 en 3 kunnen ook geautomatiseerd worden zodat het economaat/administratie in praktijk hier niet aan te pas komt.
  4. Na de orderpicking te HL worden de goederen geleverd in handige rolcontainers op afdelingsniveau waardoor deze zonder extra handling onmiddellijk naar de afdelingen kunnen getransporteerd worden.
  5. Het ziekenhuis betaalt pas bij afname van de goederen en ontvangt één maandelijks gedetailleerde factuur van Hospital Logistics voor alle goederen en één factuur voor de logistieke dienstverlening.

Uitgebreid assortiment

Een zeer ruim assortiment aan goederen kan extern bij Hospital Logistics worden opgeslagen. Deze worden allen geïntegreerd per afdeling in één levering. Hierdoor kunnen interne logistieke stromen maximaal gebundeld worden en vermindert het aantal mensen betrokken bij dit transport. Het assortiment beslaat:

  • Steriele verbruiksgoederen en instrumentarium (FEFO)
  • Niet-steriele medische verbruiksartikelen (FIFO)
  • Algemene verbruiksartikelen
  • Droge voeding
  • Kantoorbenodigdheden
  • Onderhoudsproducten
  • Drukwerk
  • Linnen

Niet-voorraad artikels

Naast het consolideren van deze magazijngoederen biedt Hospital Logistics ook de mogelijkheid om niet-magazijngoederen (cross-dockings) te integreren in de normale transporten. De mogelijkheid bestaat om deze te laten leveren bij Hospital Logistics waar ze geïntegreerd worden in de normale goederenstroom van de magazijngoederen om op die manier interne transporten nog verder te consolideren.

 

Hospital logistics logo
hospital logistics transport
hospital logistics spacer hospital logistics spacer hospital logistics transport
  tell a friend - bookmark deze site - sitemap - site by FBD - FR